Ας υποθέσουμε ότι ένα ραδιοφωνικό σποτ είναι και ένας χαρακτήρας. Ένας πελάτης, ένας φίλος, ένας γνωστός ή ακόμα και ένας επώνυμος.
Κάποιοι είναι σοβαροί, κάποιοι περισσότερο έξυπνοι, κάποιοι έχουν το καλύτερο χιούμορ και κάποιοι είναι δημοφιλείς.
Πώς επικοινωνεί ο καθένας τους; Και πώς επικοινωνεί ένα ραδιοφωνικό μήνυμα που έχει χαρακτήρα και το δικό του μοναδικό ύφος;
Ο σοβαρός
Έχει κύρος, μεταδίδει τις πληροφορίες με αμεσότητα και στοχεύει στο δυναμικό αποτέλεσμα. Εάν έπρεπε να επιλέξουμε μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που πρέπει να επικοινωνήσει σε σοβαρό τόνο θα…. αφαιρούσαμε το «πρέπει»!
Τίποτα δεν είναι απόλυτο σε αυτή τη ζωή και πόσο μάλλον σε ένα ραδιοφωνικό spot.
Παρ’ όλα αυτά ένα μεσιτικό γραφείο, ένα φυσικοθεραπευτήριο, ένα ξενοδοχείο ή η προώθηση ενός προϊόντος, είναι κάποια από τα αντικείμενα που προσανατολίζονται περισσότερο σε μία διαφήμιση κύρους.
Ο έξυπνος
Προσελκύει το ενδιαφέρον από τις πρώτες λέξεις και δεν έχει καμμία σχέση…. με τα μαθηματικά και τα τεστ νοημοσύνης! Η ευφυΐα ένος έξυπνου σποτ βρίσκεται κάπου ανάμεσα στη δημιουργικότητα και την απλότητα! Πολλές φορές συνδυάζεται με μία χιουμοριστική διάθεση χωρίς αυτή να είναι απαραίτητη.
Εδώ δεν υπάρχουν περιορισμοί στις κατηγορίες επιχειρήσεων ή προϊόντων. Ένα έξυπνο σποτ είναι πάντα μια καλή ιδέα!
Ο χιουμορίστας
Θα σε κάνει να χαμογελάσεις….ή να γελάσεις πραγματικά. Το χιούμορ δημιουργεί οικειότητα, και ευχάριστη διάθεση. Είναι μέρος της καθημερινότητας και σίγουρα προσελκύει την προσοχή. Και αυτό είναι το ζητούμενο ένος χιουμοριστικού σεναρίου.
Οι κατηγορίες που απευθύνεται είναι πολλές. Από μία κάθετη μονάδα service, ένα εστιατόριο, ένα κέντρο οπτικών, ένα ζαχαροπλαστείο μέχρι ένα κέντρο ξένων γλωσσών και ένα κατάστημα ενδυμάτων, πάντα θα υπάρχει μία ιδέα για να «σκάσουμε» ένα χαμόγελο.
Ο επώνυμος
Την φωνή του θα την αναγνωρίσεις από τα πρώτα δευτερόλεπτα!
Όλοι τον ξέρουν, όλοι θα τον προσέξουν!
Η φωνή που συνδέεται με ρόλους που την καθιέρωσαν προσθέτει την… δημοφιλή αύρα του στον αέρα του ραδιοφώνου και είναι πάντα η επιλογή που κερδίζει τις εντυπώσεις.
Το concept δημιουργείται σύμφωνα την προσωπικότητα και τους χαρακτήρες από τους οποίους γνωρίζουμε έναν επώνυμο και μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε ένα σοβαρό σποτ όσο και σε ένα χιουμοριστικό.
Σίγουρα δεν υπάρχει περιορισμός στις κατηγορίες επιχειρήσεων και προϊόντων που μπορούν να επιλέξουν μία αναγνωρίσιμη φωνή και σίγουρα το αποτέλεσμα θα έχει fan club!
O θιασώτης του διαλόγου…
Αγαπάει τον διάλογο. Αναμέσα σε έναν άντρα και μία γυναίκα, σε δύο γυναίκες, σε δύο άντρες αλλά και μεταξύ τριών προσώπων… αρκεί σύζητηση να γίνεται.
Για να πετύχει ένα τέτοιου είδους σποτ θα πρέπει ο διάλογος να είναι «ζωντανός», έξυπνος και άμεσος, κάτι που εξαρτάται προφανώς και από το ύφος του σεναρίου. Θα πρέπει να προσέξουμε βέβαια να μην είναι εκτενής, ώστε να κρατήσουμε «ζωντανό» και το ενδιαφέρον του ακροατή.
Επίσης σημαντικό, η επιλογή των εκφωνητών ώστε να αποδοθεί το σενάριο με φυσικό και καταπειστικό τρόπο. Η μοναδική περίπτωση όπου δεν προτείνεται ένα τέτοιου είδους σποτ είναι εάν το ζητούμενο είναι το κύρος. Αλλά και πάλι μπορούμε να το συζητήσουμε.
Διάλογος να γίνεται…
*Ακούστε μερικές παραγωγές που αγαπάμε εδώ.
**Εάν έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά μ’ ένα ραδιοφωνικό σποτ, επικοινωνήστε μαζί μας. Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας δώσουμε τις καλύτερες λύσεις και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.