Η μία είναι κεφάτη γιατί γυρίζει από το αγαπημένο της σούπερ μάρκετ…
Η άλλη είναι η μικρή Τερέζα….
Και η άλλη το πιο γλυκό κομμάτι σου.
Αυτά είναι παλιές… ιστορίες από διαφημίσεις που άφησαν ιστορία.
Οι κάπως μεγαλύτεροι θα θυμηθούν αμέσως και τη μουσική που συνόδευε τα παραπάνω, τα οποία ήταν χαρακτηριστικά κομμάτια του στίχου κάθε διαφήμισης.
Στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 η διαφήμιση εκτοξεύτηκε στο τοπίο των ΜΜΕ και ένα σημαντικό κομμάτι της ήταν αυτά τα σποτ που έμειναν στην ιστορία, για την μουσική και τον στίχο τους.
Το jingle όπως ονομάζεται σήμερα και υπερτερεί στα ραδιοφωνικά σποτ, στόχευε πάντα στη δύναμη και τη γοητεία που ασκεί η μουσική σε κάθε έναν από εμάς.
Η επίδρασή της στα συναισθήματα του ανθρώπου είναι έντονη και είναι δύσκολο να ξεχαστεί, με αποτέλεσμα να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή στον προϊόν ή την υπηρεσία που προβάλει, αλλά και να μην τον αφήσει να το ξεχάσει.
Δεν χρειάζεται να σας πούμε περισσότερα γιατί το jingle είναι ένα καλό επικοινωνιακό εργαλείο και θα σας κάνει να ξεχωρίσετε ανάμεσα σε χιλιάδες μηνύματα, παρά να τονίσουμε τα σημεία για ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα που θα επιτύχει τους σκοπούς του.
Οι στίχοι
Οι στίχοι ενός jingle σαφώς θα πρέπει να αναφέρονται στο όνομα της εταιρίας ή του προϊόντος, τα προνόμια ή την υπηρεσία που προσφέρει.
Είναι το βασικό κομμάτι που θα πρέπει να επικεντρωθούμε ώστε να μην «σκεπαστεί» από την μουσική με τέτοιο τρόπο που εντέλει κάποιος θα θυμάται περισσότερο τη μουσική και όχι τις πληροφορίες.
Θέλουμε μια ξεκάθαρη ιδέα με «πιασάρικους» στίχους, χιουμοριστικούς … πνευματώδεις, ακόμα και σατιρικούς, που επιλέγονται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τη φιλοσοφία του brand.
Δεν θα πρέπει να είναι πολύπλοκοι ώστε να απομνημονεύονται εύκολα, ενώ η ομοιοκαταληξία συνηθίζεται χωρίς να είναι πάντα απαραίτητη.
Η μουσική
Ο ρόλος της βασικός για την επιτυχία ενός jingle. Η διασκευή ενός γνωστού τραγουδιού είναι συχνά η εκ του ασφαλούς επιλογή για να μπει ο διαφημιζόμενος στον ανταγωνισμό.
Μια και ο ήχος αποτελεί το 100% της δύναμης ενός ραδιοφωνικού μηνύματος στην περίπτωση του jingle η ιστορία μας δείχνει ότι συχνά η διασκευή γνωστών στο ευρύ κοινό τραγουδιών, είναι ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, επειδή ανακαλείται εύκολα στη μνήμη του ακροατή το μήνυμα του brand.
Μια άλλη επιλογή είναι η δημιουργία πρωτότυπης μουσικής που ενισχύει την μοναδικότητα της καμπάνιας. Αν και το κόστος της είναι μεγαλύτερο, η πρωτοτυπία είναι δεδομένη και πάντα ευπρόσδεκτη.
Και πάλι βέβαια εξαρτάται από το διαφημιζόμενο προϊόν και την κάθε περίπτωση για το πως θα χειριστούμε το θέμα-μουσική, το βασικό συστατικό της επιτυχίας μιας διαφήμισης.
Οι ηλικίες
Μια σοκολάτα, ένα αναψυκτικό ή ένα coffee shop που στοχεύουν περισσότερο σε ένα νεανικό ακροατήριο, επενδύουν το jingle τους με σύγχρονη, ρυθμική μουσική.
Αντιθέτως προϊόντα και υπηρεσίες που απευθύνονται σε ώριμο ακροατήριο θα έχουν περισσότερο συντηρητική μουσική.
Το είδος της μουσικής σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να να απευθύνεται σε ηλικίες που μπορούν να καταναλώσουν το προϊόν. Γενικότερα τα jingles λειτουργούν πιο αποτελεσματικά στις μικρές και νεανικές ηλικίες.
Mπορείτε ν’ ακούσετε μερικά projects που αγαπάμε εδώ.
Η ομάδα της audioart παραμένει στη διάθεσή σας για να σας προτείνει και να υλοποιήσει το jingle που θα μείνει αξέχαστο!
Photo by: Mohammad Metri on Unsplash