….. και τί καλούνται να κάνουν οι copywriters στις μικρές και δημιουργικές «περιπέτειες» τους διάρκειας 20, 25 ή 30 δευτερολέπτων.
«Είμαστε νέο κατάστημα και θέλουμε ένα ραδιοφωνικό spot»
Πως «στήνεται» το κείμενο ενός ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σποτ;
Ποια είναι τα βήματα και ποιες οι παράμετροι ώστε μέσα σε λίγες λέξεις να επικοινωνήσουμε δημιουργικά τις υπηρεσίες ή το προϊόν μιας επιχείρησης;
Προφανώς όλα ξεκινάνε από τις βασικές πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του ο κειμενογράφος.
Η επωνυμία, τα πλεονεκτήματα του προϊόντος ή των υπηρεσιών, τυχόν προσφορές και τί είναι αυτό που τα καθιστά ανταγωνιστικά, είναι τα πρώτα υλικά πάνω στα οποία θα βασιστεί το σενάριο.
«Θέλουμε να προσελκύσουμε πελάτες της ηλικιακής ομάδας 40-60»
Το αμέσως επόμενο που θα δώσει την κατεύθυνση για τη δημιουργία του κειμένου είναι ο «χαρακτήρας» της επιχείρησης ή του προϊόντος, αλλά και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Σημαντικοί παράμετροι στα χέρια του κειμενογράφου για το που θα κινηθεί το ύφος του κειμένου. Αν δηλαδή θα είναι σοβαρό, δυναμικό, νεανικό, με χιούμορ ή έξυπνο.
Σε εντελώς διαφορετική βάση θα δημιουργήσει για ένα cafe-bar και μία ασφαλιστική εταιρία ή για ένα αναψυκτικό και ένα αλεύρι.
Όπως και με διαφορετική «ματιά» θα το δει κάθε κειμενογράφος, αφού καθένας έχει το δικό του ιδιαίτερο «ύφος» που αποτυπώνεται στα κείμενα του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες του concept.
«Θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας»
Ένα σωστά δομημένο κείμενο βασίζεται στα τέσσερα στάδια της γνωστής φόρμουλας του marketing, «προσοχή-ενδιαφέρον-επιθυμία-δράση».
Η εισαγωγή είναι αυτή που θα κάνει το πρώτο «κλικ» όπως λέμε και θα κρατήσει το ενδιαφέρον του ακροατή για τη συνέχεια.
Από την πρώτη πρόταση κρίνεται πολλές φορές αν κάποιος θα παραμείνει και θα ακούσει το μήνυμα.
Μετά την σύντομη και εύστοχη εισαγωγή ακολουθούν οι βασικές πληροφορίες.
Αναφορά των προϊόντων ή των υπηρεσιών, ίσως τιμές, προσφορές, ωράριο λειτουργίας, διεύθυνση, τηλέφωνο ή site.
Πρέπει να είναι ξεκάθαρα ώστε να τα συγκρατήσει ο ακροατής, να δημιουργούν ενδιαφέρον και επιθυμία, στοχεύοντας στην επόμενη κίνηση του πελάτη, δηλαδή να γνωρίσει από κοντά ότι του παρουσιάζουμε.
«Θέλουμε να μας θυμούνται»
Για το τέλος μένει το σλόγκαν, αλλά αυτό έχει τον πρώτο λόγο.
Είναι το τελικό σημείο του κειμένου και ίσως σημαντικότερου από την εισαγωγή αφού έχει τη δύναμη να αναδείξει το branding της επιχείρησης.
Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας, είναι αυτό που θα διαφοροποιήσει το brand από τους ανταγωνιστές του και όταν είναι επιτυχημένο ακολουθεί την επωνυμία τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για πάντα.
Είναι αυτό που συχνά βλέπουμε και στην έντυπη παρουσία του πελάτη, όπως επαγγελματικές κάρτες, καταλόγους, συσκευασίες κλπ. Θα πρέπει να είναι σύντομο, να μένει στην μνήμη, να υπόσχεται αυτό που κάνει, να είναι ειλικρινές και να απαντάει στην ανάγκη του πελάτη.
Για όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητη η συνεργασία επαγγελματιών που έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις να επικοινωνήσουν όλα όσα πρέπει μέσα σε λίγες λέξεις και να πείσουν τον ακροατή να πραγματοποιήσει μια ενέργεια.
*Εάν έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά μ’ ένα ραδιοφωνικό σποτ, επικοινωνήστε μαζί μας. Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας δώσουμε τις καλύτερες λύσεις και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.