home / Blog / Ραδιοφωνικό σποτ | Ο απόλυτος οδηγός!

Ραδιοφωνικό σποτ | Ο απόλυτος οδηγός!

Να κάνω σοβαρό ή χιουμοριστικό; Να χρησιμοποιήσω ανδρική ή γυναικεία φωνή; Ή μήπως διφωνία; Και τι μουσική να βάλω ως επένδυση; Όλες οι απαντήσεις για ένα άψογο ραδιοφωνικό σποτ παρακάτω!

Το σενάριο

Όλα αρχίζουν από μία πολύ καλή ιδέα που θα κάνει τη διαφορά και θα τραβήξει την προσοχή. Υπάρχει μία γενικότερη άποψη ότι κάποιοι τομείς (για παράδειγμα, κατασκευαστικές εταιρείες) επιβάλλεται να κάνουν σποτ κύρους, ενώ κάποιες άλλες κατηγορίες χιουμοριστικό (για παράδειγμα, ένα παιδότοπος). Στη δημιουργία, όπως και στη διαφήμιση, δεν υπάρχουν κανόνες! Γενικότερα, να έχετε υπόψη σας πως ένα διαφορετικό και έξυπνο κείμενο έχει περισσότερες πιθανότητες να τραβήξει την προσοχή του ακροατή και φυσικά να κλέψει την παράσταση και να γίνει talk of the town.

*Υπάρχει ένας κανόνας στη διαφήμιση που οφείλετε να γνωρίζετε: ένα διαιρέσουμε τον αριθμό των λέξεων δια δύο, έχουμε τα δευτερόλεπτα που θα διαρκεί το σποτ. Για παράδειγμα, οι 70 λέξεις μας δίνουν κατά προσέγγιση σποτ 35’’.

Οι πρωταγωνιστές

Και σ’ αυτή την περίπτωση, δεν υπάρχουν κανόνες. Συνηθίζεται να χρησιμοποιούνται άνδρες εκφωνητές για σποτ πιο «ανδροκρατούμενων» χώρων (π.χ. εταιρείες χρωμάτων ή τεχνικές υπηρεσίες) και γυναικείες φωνές για πιο feminine spots (για παράδειγμα είδη καλλυντικών ή προϊόντα αισθητικής). Φυσικά, υπάρχουν οι περιπτώσεις που επιλέγονται δύο φωνές, ειδικά όταν το κείμενο είναι μεγαλύτερο, ώστε να μην κουράζει και να έχει εναλλαγές. Επιλέξτε σύμφωνα με το αντικείμενο και ακούστε προσεκτικά δείγματα πριν καταλήξετε στη φωνή που τελικά θ’ απογειώσει το κείμενο. Άλλωστε, πρόκειται για τη «φωνή» του brand σας!

Η παραγωγή

Στο τελικό μοντάζ, επιλέγεται και η μουσική επένδυση! Συνήθως, το κείμενο αλλά και ο τρόπος εκφώνησης μας καθοδηγεί ώστε να επιλέξουμε τη μουσική που θα προσδώσει το κατάλληλο ύφος και το αντίστοιχο συναίσθημα στο τελικό ραδιοφωνικό σποτ. «Μουσικές βιβλιοθήκες ή κάποιο γνωστό κομμάτι;» είναι σ’ αυτή την περίπτωση το δίλημμα το οποίο έχει διαφορετικές απαντήσεις. Ένα κομμάτι από μουσική βιβλιοθήκη θα δώσει στο σποτ σας μοναδικό χαρακτήρα και σίγουρα θα βοηθήσει ώστε να επικεντρωθεί ο ακροατής στο μήνυμα του ραδιοφωνικού σποτ. Απ’ την άλλη πλευρά, ένα γνωστό κομμάτι, μπορεί σίγουρα να τραβήξει την προσοχή αλλά θα πρέπει να αναλογιστείτε πως 1) μπορεί ο ακροατής να «παρασυρθεί» από αυτό και να μη δώσει σημασία στο μήνυμα 2) τα γνωστά κομμάτια διαθέτουν πνευματικά δικαιώματα και η ελεύθερη χρήση τους είναι περιορισμένης διάρκειας.

Το τελικό αποτέλεσμα

Το ραδιοφωνικό σποτ σας μπορεί να είναι άψογο και επιτυχημένο εάν εμπιστευτείτε μία εταιρεία που διαθέτει πολυετή εμπειρία στο χώρο των ραδιοφωνικών παραγωγών. Κάντε έρευνα αγοράς, ακούστε δείγματα ραδιοφωνικών σποτ, διαθέσιμες φωνές και καταλήξτε στη value for money πρόταση που σας συμφέρει!

Στην audioart είμαστε πρόθυμοι να συζητήσουμε μαζί σας και να σας προτείνουμε το κατάλληλο σενάριο, να σας καθοδηγήσουμε σχετικά με τις ιδανικές φωνές και φυσικά να εγγυηθούμε μία άψογη τελική παραγωγή.

Ακούστε μερικά δείγματα από ραδιοφωνικά σποτ εδώ!

*Εάν έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά μ’ ένα ραδιοφωνικό σποτ, επικοινωνήστε μαζί μας. Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας δώσουμε τις καλύτερες λύσεις και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Photo by Jonathan Velasquez on Unsplash